Összes oldalmegjelenítés

Keresés ebben a blogban

2012. január 2., hétfő

Canetti: Feljegyzések - II

1979
"Folyton azt jegyzed fel, ami igazolja a gondolataidat- jegyezd fel inkább azt, ami cáfolja őket, ami gyengíti érvényüket"
"Elállította a lélegzetét, és kivirul"
"Nehéz a lélekvándorlásban hinni. De vajon nem sokkal nehezebb-e abban hinni, hogy az ember nem tér vissza soha?"
"Láss hozzá végre, tedd fel azokat a kérdéseket, amelyeket soha nem fogsz megválaszolni. Túl sokáig kerülgetted őket"

1978
"Oly sűrűn, akár a csillagok: barátai elállták előle a semmihez vivő utat."
"Amire elmulasztasz emlékezni, az mind elvész, odalesz örökre"
"We boil at different degrees"
"Darabokra írta magát"
"Ő azért él, hogy valami háborgassa"
"Úgy érzi magát, mint akiben tíz rab és egy szabad ember él, a felügyelőjük"

1977
"Mindenki nagyon erősen támaszkodik valakire, de bizony az is botladozik"
1976
"Fénybe billentették. Most boldog?"
"Azt tökéletesen megértem, ha valaki gyűlöli magát. Azt viszont egyáltalán nem értem, hogy valaki magát is gyűlöli és másokat is. Ha csakugyan annyira gyűlöli magát, nem kellene megkönnyebülnie már attól is, hogy a többi ember nem ő?"
"Nincs senki, aki segítene nekem, soha nem engedtem meg magamnak, hogy bármiféle istenem legyen. Most mind jöhetnek az isteneikkel, és nyugtázhatják, hogy nekik volt igazuk. Csakhogy engem egyáltalán nem az fűtött, hogy nekem legyen igazam, én egyszerűen ki akartam találni, hogyan áll meg valaki magában. Megtaláltam a módját?"

1975
"Aki azt kutatja, ki is valójában ő, akarva- akaratlanul fényt fog deríteni minden más egyébre is"
"Kilátás pókhálókon át"
"Egyre butább figurák veszik körül, mindegyikük ő maga"
"Nincs kedve részletesen kitalálni egyetlen életet sem, ezért a magáét írja meg."
"Az ember csak akkor tud élni, ha elég gyakran nem csinálja azt, amit a fejébe vesz.....Aki magának engedelmeskedik, éppúgy el tudja nyomni magát, mint az, aki másoknak engedelmeskedik. Csak aki következetlen, aki olyan parancsokat ad magának, amelyek elől kitér, az nem fojtja el, ami benne van"


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Powered By Blogger