Összes oldalmegjelenítés

Keresés ebben a blogban

2011. augusztus 25., csütörtök

Eszköz vagy cél??




Lehet, hogy a megoldás ebben a munka-témában egyértelműbb mint gondolnám? Legalábbis rövidtávon...Az előbb valahogy az jutott eszembe, hogy lehet, hogy itt is csak a hozzáállásomon kellene változtatni mint a mérleg témában :) Ott is ugye eddig az volt a baj, az összes korábbi "fogyni kéne" projektnél, hogy valami mérlegen meghatározott számot láttam magam előtt mint célt, pedig egy egy baromság...nem egy szám fogja meghatározni, hogy mit látok a tükörben, hogy érzem magam. És most először jutottam el arra a pontra, hogy a mérleget csak eszközként használom, arra, hogy legyen kézzelfogható - számokban látható - eredménye is annak, amit csinálok. De csak és kizárólag egy mérőeszköz semmi több. És eddig úgy néz ki beválik a módszer, nem frusztrál, nem sürget, mert nem lebeg ott a levegőben, hogy ennyi és ennyi idő alatt ennyit kell látnom a kijelzőn .... 
Szóval állok az erkélyen és jön a gondolat :), mi van ha munkánál is csak ezt az egyszerű változást kéne alkalmazni? Mi bajom lehet, egy próbát megér ez is :) Mikor lehet ez a napi 8 órás program egy cél? Csak és kizárólag abban az esetben, ha sikerül az álommunkát végezni, vagyis ha én tudom h én ezt vagy azt imádom csinálni és még fizetnek is érte. Akkor a munka cél, mivel kiteljesedek benne. Nagyon bízom benne, hogy előbb- utóbb nekem is olyan munkám lesz, amit célként foghatok fel :) Addig viszont nem szabad úgy tekintenem rá, mert elkedvetlenít és frusztrálttá tesz, mivel semmi önmegvalósítást, önfelfedezést nem élek meg benne. Vagyis most csak egy puszta eszközként kell tekintenem rá. A munka annak az eszköze, hogy fizetést kapjak -ami ha ezt a gondolatsort folytatom szintén nem egy cél, hanem csak egy eszköz. A fizetés, a pénz viszont azért kell, hogy azt csináljam, lássam, vegyem, kapjam, adjam, ami én vagyok, ami boldoggá tesz és kiteljesít. Ez az eszköze annak, hogy új ingerek érjenek, hogy kipróbáljam, amire vágyok. Eszköz ahhoz, hogy megvegyem az egészséges kajákat, hogy vegyek olyan cuccokat, amik illenek az egyéniségemhez, eszköze annak, hogy utazhassak, hogy tapasztaljak, hogy éljek. Eszköze annak, hogy kikapcsolódjak, hogy kiüljek, beüljek, rajzkönyvet vegyek, olyan ajándékot adhassak, amit szeretnék, aminek örülnek, hogy bubiba menjek, hogy........mindennek amit szeretnék. :) De csak egy puszta egyszerű eszköz, semmi több. Ha a munka maga a cél, akkor muszáj, hogy egy nagyon erős belső motivációból fakadjon - ami az adott tevékenységhez kötődik. Ha viszont eszköz, akkor az én belső motivációm túlmutathat ezen :) Mert ugye kit zavar, hogy engem mi lelkesít, ha tök jól végzem a dolgom ? ;)

2 megjegyzés:

Powered By Blogger